W przypadku rynku nieruchomości, podobnie jak w życiu, są pewne rzeczy, które się nie zmieniają. Jedną z nich jest chęć rozwoju i sięgania wciąż po nowe, lepsze możliwości. Ich urzeczywistnieniem są między innymi biurowce, które nie przestają wyrastać z powierzchni stolicy. Jednak tzw. „drapacze chmur” to nie tylko panoramiczne widoki i przeszklone powierzchnie biurowe. To również, a może i szczególnie, nowoczesne technologie współistniejące z ekologicznym podejściem do budownictwa. Wszystko to sprawia, że komfort pracy w tychże wieżowcach nie ma sobie równych.

W dzisiejszym artykule weźmiemy pod lupę warszawskie biurowce, które choć wciąż pozostają w budowie lub czekają na odbiór, to już znalezienie w nich wolnej przestrzeni biurowej graniczy z cudem. A na pewno jest bardzo trudne.

 

THE BRIDGE

Wieżowiec The Bridge, który znajdować się będzie na Placu Europejskim, mierzyć ma aż 174 metry. Na tak imponującą wysokość składać się będzie 40 pięter oraz 47 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej, wykończonej w zgodzie z najwyższymi standardami. Jego budowa rozpoczęła się w zeszłym roku, a jej zakończenie planowane jest na 2024 rok.

Na najemców tego „drapacza chmur” czekać będzie wiele udogodnień, które z pewnością sprostają nawet najbardziej wymagającym właścicielom firm. Mowa tu między innymi o nowatorskim systemie operacyjnym, stworzonym specjalnie na potrzeby tego budynku, pozwalającym na efektywne zarządzanie kontrolą dostępu. Dodatkowo, wyciągając naukę z naszej obecnej codzienności, znajdą się tu rozwiązania zapewniające najwyższe bezpieczeństwo w przypadku wybuchu epidemii – wirusobójcze lampy UV. Warto wspomnieć również o około 280 miejscach parkingowych dla samochodów i 147 dla rowerzystów.

Miłośnicy ekologii również się nie zawiodą. Czekać tu ta nich będą: parking dla elektrycznych rowerów i hulajnóg oraz ładowarki do samochodów elektrycznych. Dodatkowo, już teraz wiadomo, że The Bridge posiadać będzie certyfikat WELL, BREAM i Green Building Standard. Warto również wspomnieć o certyfikacie „Obiekt bez barier”.

Jednak na samym obiekcie prace się nie skończą. Wokół biurowca powstać ma również mini park – zielony skwer, który umilać będzie zarówno drogę do, jak i po pracy.

Ponadto budynek ten zostanie połączony wspólnym lobby z dawną siedzibą wydawnictwa Bellona, która to doczekała się swojej renowacji. Jest to idealny przykład na to, że nowoczesność wcale nie musi wypierać tradycyjności.

FOREST

W budynku Forest, który swoją lokalizację mieć będzie przy alei Jana Pawła II, nazwa nie jest bez znaczenia. Myślą wiodącą, dla architektów tego miejsca, bez dwóch zdań była ekologia i współistnienie z naturą. Dlatego też jego wnętrza zdobią tysiące roślin, materiały, z których został wykonany są nietoksyczne, do dyspozycji najemców pozostają liczne tarasy i balkony, a zwieńczeniem tej symbiozy na linii biznes-natura z pewnością są mini-szklarnie. Poszczycić się może on również certyfikatami WELL i BREEAM. Na zapalonych cyklistów czeka natomiast aż 500 miejsc parkingowych.

Warto wspomnieć tu o równie imponującej technologii, która zdecydowanie zwiększy i tak już doskonale planowany komfort pracy. Do dyspozycji najemców będą systemy do: rozpoznawania twarzy, rezerwacji miejsc spotkań oraz kart dostępu. Dodatkowymi atutami są również: karty parkingowe, unikalna dostępność, GPS, wirtualna recepcja i usługi concierge.

Prace planowane są również względem terenu wokół tego „drapacza chmur”. Swoje miejsce znajdzie tu imponująca ilość flory – mowa o 400-stu drzewach i krzewach. Powstaną tu również tereny zielone o powierzchni dwóch boisk piłkarskich. Natomiast w upalne dni pracowników chłodzić będzie widok oczka wodnego.

VARSO TOWER

Tego „drapacza chmur” nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Warto jednak przybliżyć liczne możliwości i udogodnienia, jakie stawiać on będzie przed swoimi najemcami. Bez wątpienia mówić tu możemy o prestiżu lokalizacji. Budynek ten znajduje się w samym sercu Warszawy, a zatem i w Centralnym Obszarze Biznesu. Sprawia to, iż komunikacja w jakimkolwiek kierunku stolicy, a nawet i kraju, nie będzie stanowić najmniejszego problemu.

To, na co z pewnością liczyć mogą przyszli najemcy Varso Tower to zapierający dech w piersiach widok, zapewniony dzięki panoramicznym oknom. Warto wspomnieć również o innych udogodnieniach, takich jak: przestrzeń biurowa o wysokości min. 3 metrów, naturalna wentylacja, system kontroli dostępu, bezpośrednie połączenie z dworcem centralnym, inteligentny system oraz podziemnym parking zarówno dla samochodów, jak i rowerów. Podkreślić trzeba tu możliwość łączenia pięter, dzięki technologii „knock out panels”.

Miejsce to nie zawiedzie również w kwestii rekreacji. Znajdować się tu będzie pasaż handlowo-usługowy. W ramach przerwy między jednym, a drugim zadaniem pracownicy będą mieli możliwość odpocząć na tarasie widokowym, umiejscowionym na dachu.

Mimo tak imponujących, innowacyjnych rozwiązań nie zapomniano tu również o tak bardzo podkreślanej w obecnych czasach ekologii. Budynek ten odznaczony będzie certyfikatem BREEAM na poziomie outstanding oraz certyfikatem WELL CORE & SHELL.

KOMPLEKS BIUROWY LIXA

Kompleks biurowy Lixa to zespół trzech budynków, który mieści się na warszawskiej Woli. Jego budowa rozpoczęła się w styczniu 2019 roku, a jej zakończenie planowane jest na rok 2024. Kompleks ten w liczbach to 13 kondygnacji, na które składać się będzie 75 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej, a najwyższa wieża mierzyć ma 13 pięter. Znajdujące się tu lokale wykończone zostaną w zgodzie z najwyższymi standardami dla tego typu budynków klasy A. Jednak to, co ważne w czasach, gdy stawiamy na indywidualizm, to możliwość dowolnej aranżacji wnętrz. Część lokali wykorzystana zostanie pod usługi – restauracje z ogródkami, kawiarnie czy sklepy.

I tu aspekt ekologiczny nie pozostaje bez echa. Inwestorzy podjęli go już na początku prac, podczas których wszystkie odpady były i wciąż są, skrupulatnie sortowane. Idąc dalej – na najemców czekać tu będą: ładowarki do samochodów elektrycznych, naturalna wentylacja, energooszczędne oświetlenie LED

W planach jest również zagospodarowanie terenu wokół budynków i między nimi. Znajdzie się tu dziedziniec bogaty w bujną roślinność, liczne skwery i tereny zielone.

FABRYKA NORBLINA

Choć budynek biurowy w tym kompleksie zdaje się być jego główną częścią, to jednak Fabryka Norblina będzie mieć do zaoferowania znacznie więcej niż tylko (albo aż) biura na najwyższym poziomie. W skład tej „perły przemysłowej architektury” warszawskiej Woli wchodzą również: liczne restauracje, sklepy, kawiarnie, foodhall i ekologiczny bazar, a nawet butikowe kino oraz muzeum, które za cel postawiło sobie upamiętnienie historii jednego z największych przedsiębiorstw przemysłowych dawnego Królestwa Polskiego. Stawia to, zatem przed najemcami (i nie tylko) ogrom możliwości i zdecydowanie wzbogacić może nie jedno spotkanie biznesowe.

Powracając jednak do clou tematu naszego artykułu – biura. Biurowiec, będący elementem Fabryki Norblina, to obszar, na który zdecydowanie warto zwrócić uwagę i nie są to słowa bez pokrycia, gdyż jest on już teraz wynajęty prawie w 100%. To, co szczególnie będzie tu dominowa to otwarte przestrzenie, rozłożone na 40 tys. metrów kwadratowych powierzchni między +2 a +8 piętrem. Architektoniczna stylistyka i tu nawiązywać będzie do przemysłowej historii tego miejsca, tworząc jedną, spójną całość. Warto również wspomnieć o udogodnieniach, z których korzystać będą mogli przyszli najemcy. Mowa tu między innymi o opiece concierge, internecie światłowodowym czy otwieranych swobodnie oknach. Znacznie przeszklona fasada skutkować będzie bardzo jasnymi przestrzeniami, oświetlanymi głównie naturalnym światłem słonecznym. Do dyspozycji pozostanie również parking podziemny oferujący około 770 miejsc postojowych.

Lokalizacja w samym centrum miasta sprawia, iż dojazd w dowolnym kierunku Warszawy nie będzie stanowić tu najmniejszego problemu – zarówno w przypadku poruszania się samochodem, jak i komunikacją miejską. A to za sprawą licznych przystanków autobusowych, tramwajowych i linii metra M2.

To, co łączy wszystkie te biurowce to nowoczesna myśl podparta proekologicznymi technologiami. Wszystkie te czynniki powodują, że biura mieszczące się w opisanych przez nas lokalizacjach nie tylko znacznie zwiększają komfort pracy, ale również pozytywnie wpływają na jej produktywność i efektywność. Przekonać się będą mogli o tym przyszli najemcy, którzy już teraz wynajęli tam swoje powierzchnie. Jeśli Ty również chcesz się znaleźć w ich gronie (a gwarantujemy, że warto) wejdź na stronę KGPP i zadzwoń do nas!